Reklamace zboží
Potřebujete-li uplatnit záruční opravu, doporučujeme se obracet přímo na autorizovaná servisní střediska. Jejich kontakt Vám sdělíme v provozní době na zákaznické lince 272 122 122. Je to nejrychlejší a nejsnazší možnost. Adresu nejbližšího servisu dané značky najdete na stránkách výrobců, záručním listě, nebo vám ji sdělíme na e-mailové adrese obchod@expert.cz. Můžete se také obrátit na naše prodejny (nevztahuje se na Výdejní místa tzv. E-pointy), kde vám rádi poradíme a případnou reklamaci plně vyřídíme (doba reklamace se pouze prodlouží z důvodu dodatečné přepravy do servisu).
Všechny naše prodávané spotřebiče pocházejí z oficiální prodejní sítě a mají samozřejmě servisní zastoupení v ČR. Na všechny spotřebiče dáváme záruku v délce minimálně 24 měsíců. Některé značky poskytují i prodlouženou záruku nebo bezplatný servis. Jako záruční list slouží daňový doklad.
Můžete si u nás také zakoupit prodlouženou záruku nad rámec zákonem dané lhůty. Prodloužené záruky nabízíme na 1, 2 a 3 roky.
Protokol o vyřízení reklamace uschovejte pro případnou další reklamaci.
Reklamační řád internetového obchodu expert.cz
Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád vydává společnost expert ČR, s.r.o., IČO: 63993503, se sídlem U expertu 91, 250 69 Klíčany, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 39211.
- Reklamačním řádem se blíže vymezují některá vzájemná práva a povinnosti mezi námi (prodávající) a vámi (kupující) v případech, kdy jste v pozici spotřebitele a uplatňujete svá práva z vadného plnění.
Odpovědnost za vady
- Jako kupující můžete vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
- Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, můžete jako kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, máte jako kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době.
- S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, přijímáme reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb. V provozovně je po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. Reklamace nevyřizujeme v rámci tzv. výdejních míst (E-pointy).
- Reklamace přijímáme také v našem sídle.
- Chcete-li věc opravit, doporučujeme vám obrátit se přímo na autorizovaná servisní střediska, jejichž kontakt vám rádi sdělíme v provozní době na naší zákaznické lince +420 272 122 122. Provozní doba zákaznické linky je od 9:00 do 16:00. Je to nejrychlejší a nejsnazší možnost, jak si domluvit záruční opravu věci. Adresu nejbližšího servisu dané značky najdete rovněž na stránkách výrobců, v záručním listu nebo vám ji na vyžádání sdělíme na e-mailové adrese obchod@expert.cz.
- Při uplatnění reklamace vám vydáme písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum, kdy jste reklamaci uplatnili, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Při uplatňování reklamace musíte prokázat, že jste u nás věc zakoupili. To můžete učinit typicky dokladem o koupi, ale také výpisem z účtu při platbě kartou či převodem, staršími reklamačními protokoly či jiným věrohodným způsobem.
- Reklamace včetně odstranění vady vyřizujeme a kupujícího o tom informujeme nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, ledaže se s vámi dohodneme na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty můžete od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Upozorňujeme, že k vyřízení reklamace nám musíte poskytnout potřebnou součinnost, o kterou vás požádáme.
- Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, vyřizujeme reklamace v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž jste je požadovali.
- O datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, vám vydáme potvrzení. Pokud reklamaci zamítneme, vydáme vám písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- V některých případech se může stát, že reklamaci zamítneme. Typicky vám právo z vadného plnění jako kupujícímu nenáleží, pokud jste vadu způsobili sami. Dále jde o případy, kdy se jedná o vady, na které jsme vás předem upozornili a poskytli jsme vám z tohoto důvodu slevu z kupní ceny, nebo o vady, které jste si způsobili nesprávným použitím, nesprávnou montáží apod. Vadou věci není ani opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
- Za vadu věci se rovněž nepovažují následující případy:
- u LCD monitoru a televizoru se neprojeví závada tří a více barevných pixelů nebo šesti a více subpixelů (dle ISO 13406-2),
- snížení kapacity nabíjecích baterií po 6 měsících,
- nefunkčnost v důsledku mechanického poškození,
- chybný tisk u inkoustové tiskárny z důvodu zaschnutí cartrige.
- Pokud nebudete spokojení s vyřízením vaší reklamace nebo jste názoru, že jsme porušili vaše práva, můžete podat návrh mimosoudní řešení spotřebitelského sporu k České obchodní inspekci se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, https://coi.gov.cz/, podatelna@coi.gov.cz, poradenská linka: +420 222 703 404.
- Další informace o vašich právech plynoucích z vadného plnění najdete v našich obchodních podmínkách: https://www.expert.cz/obchodni-podminky/.
V Klíčanech dne 29. 09. 2025
Miroslav Švantner, jednatel expert ČR, s.r.o.
Reklamační formulář
Údaje označené (*) jsou povinné.
Odesílám data...